Log Horizon


Anime to zostało stworzone na podstawie ligt noveli autorstwa Mamare Touno, wyreżyserował je Shinji Ishihara w studio Satelight, muzyką zajął się Yasuharu Takanshi, a scenariuszem Toshizou Nemoto. Pierwsza, jak i druga seria, zawiera 25 odcinków, a każdy kolejny wciąga bardziej niż poprzedni.


Log Horizon przedstawia historię paczki przyjaciół, którzy zostali wciągnięci do gry Elder Tale wraz z 30 tys. innych japońskich graczy. Zostają oni tam uwięzieni, w tym świecie nie istnieje pojęcie "wyloguj się". Przeżywają oni różne przygody, zapobiegają niektórym konfliktom, a inne rozwiązują. Można nawiązać do anime Sword Art Online, tylko w LH jest więcej walk, a mniej romansów, chociaż takowe również są.


Wszyscy, którzy zostali uwięzieni w wirtualnym świecie są zdezorientowani, wystraszeni oraz zdruzgotani. Nikt nie wie co to ma wszystko znaczyć. Shiroe, jeden z głównych bohaterów, spotyka się ze swoim przyjacielem, jego nick to Naotsugu. Następnie spotykają Akatsuki, której pomagają wrócić do własnej postaci. Jej awatarem był wysoki chłopak, a ona była niską dziewczyną, przez co źle jej się poruszało. W ten sposób wybiera sobie Shiroe na swojego pana, za to, że ją "uratował".


Nikczemny okularnik, znany też jako Shiroe, jest graczem, który był legendarnym strategiem Debauchery Tea Party, sprytny, odważny, inteligentny oraz przebiegły, a zarazem tajemniczy i w niektórych sytuacjach lekko złośliwy. To własnie ta postać zaczyna działać, aby w wirtualnym świecie zaprowadzić porządek oraz dowiedzieć się jak mogą wrócić do realnego świata. Jest również założycielem gildii o nazwie "Log Horizon", do której należy Akatsuki, Naotsugu, Nyanta, Tohya, Isuzu, Rundelhaus oraz Minori.


Akatsuki jest assassinem. Wykonuje ona polecenia Shiroe, nie lubi, gdy Naotsugu mówi o zboczonych rzeczach, wtedy zawsze go uderza. Ta bohaterka chce stawać się co raz silniejsza, aby móc być bardziej przydatna i dorównać Shiroe, jesteś uparta, zawzięta, nieśmiała i trochę tajemnicza.


Naotsugu jest typowym zboczonym facetem, ale zależy mu na jego przyjaciołach. Jego klasa to Guardian. Jest trochę "pocieszną" postacią.


W grze Elder Tale, w której toczy się cała akcja anime,  jest dwanaście klas podzielonych na cztery grupy:

I Klasy wojowników (warriorów, fighterów)


1. Strażnik (guardian)

a) Emblemat


b)Statystyki
  • HP (punkty życia) - wysokie
  • MP (punkty many) - średnie

c)Role i miejsce na polu bitwy
  • Przednia straż, walka w zwarciu, tankowanie

d)Wykorzystywany ekwipunek
  • Zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne, duże tarcze
  • Bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie
  • Bronie do walki dystansowej: krótki i długi łuk

2. Samuraj (samurai)

a)Emblemat

b)Statystyki
  • HP (punkty życia) - wysokie
  • MP (punkty many) - średnie

c)Role i miejsce na polu bitwy
  • Przednia straż

d)Wykorzystywany ekwipunek
  • Zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne
  • Bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie
  • Bronie do walki dystansowej: łuki

3. Mnich (Monk)


a)Emblemat

b)Statystyki
  • HP (punkty życia) - bardzo wysokie
  • MP (pinkty many) - bardzo niskie

c)Role i miejsce na polu bitwy
  • Przednia straż, partyzantka

d)Wykorzystywany ekwipunek
  • Zbroje: płócienne
  • Bronie do walki wręcz: pięści, bronie specjalistyczne
  • Bronie do walki dystansowej: bronie miotane

II Klasy mistrzów broni (weapon masterów)


1. Zabójca (assassin)

a)Emblemat

b)Statystyki
  • HP (punkty życia) - średnie
  • MP (punkty many) - średnie

c)Role i miejsce na polu bitwy
  • Napastnik w przedniej straży, cichy zabójca, snajper w drugiej linii

d)Wykorzystywany ekwipunek
  • Zbroje: skórzane, płócienne
  • Bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie
  • Bronie do walki dystansowej: praktycznie wszystkie


2. Awanturnik (swashbuckler)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - trochę powyżej średniej
  • MP (punkty many) - trochę poniżej średniej
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • Napastnik w przedniej straży, partyzantka
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: kolczugi, skórzane, płócienne, puklerze
  • Bronie do walki wręcz: bronie jednoręczne
  • Bronie do walki dystansowej: bronie do rzucania


3. Bard (bard)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - średnie
  • MP (punkty many) - średnie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • Napastnik w przedniej straży, snajper w drugiej linii, wsparcie
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: skórzane, płócienne
  • Bronie do walki wręcz: bronie jednoręczne, instrumenty muzyczne, niektóre bronie dwuręczne
  • Bronie do walki dystansowej: krótkie i długie łuki


III Klasy uzdrowicieli (healerów)


1. Kleryk (cleric)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - trochę powyżej średniej
  • MP (punkty many) - trochę powyżej średniej
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • Wsparcie przedniej i tylnej linii
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne, puklerze
  • Bronie do walki wręcz: laski, miecze, urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: brak


2. Druid (druid)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - średnie
  • MP (punkty many) - średnie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • Wsparcie środka pola oraz drugiej linii, napastnik w pierwszej linii
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: skórzane, plócienne
  • Bronie do walki wręcz: laski, włócznie, bicze, topory, bronie obuchowe, urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: brak


3. Kapłan (priest, kannagi)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - średnie
  • MP (punkty many) - średnie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • Wsparcie środka pola oraz tyłów, zadawanie obrażeń na odległość
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: kolczugi, płócienne, japoński ekwipunek
  • Bronie do walki wręcz: laski, katany, urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: łuki


IV Klasa magów (casterów)


1. Czarodziej (sorcerer)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - bardzo niskie
  • MP (punkty many) - bardzo wysokie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • DPS na odległość
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: płócienne
  • Bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, grimoire`y (księgi magiczne), urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: brak


2. Przywoływacz (summoner)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - bardzo niskie
  • MP (punkty many) - bardzo wysokie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • DPS na odległość, kontrolowanie przyzwanych stworzeń
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: płócienne
  • Bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, bicze, grimoire`y (księgi magiczne), urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: brak


3. Zaklinacz (enchamter)

a)Emblemat


b)Statystyki

  • HP (punkty życia) - bardzo niskie
  • MP (punkty many) - bardzo wysokie
c)Role i miejsce na polu bitwy

  • support, zadawanie obrażeń na odległość, strateg
d)Wykorzystywany ekwipunek

  • Zbroje: płócienne
  • Bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, grimoire`y (księgi magiczne), urządzenia magiczne
  • Bronie do walki dystansowej: brak



W ET są również profesje (klik) oraz rasy (klik), nie będę już tu ich opisywać, żeby nie zabierać miejsca, a ciekawskich odsyłam do linków.


Trafiłam na to anime przypadkiem na stronie, gdzie oglądam Naruto, po prostu szukałam jakiegokolwiek anime. Gdy zaczęłam oglądać (nie czytałam opisu) to praktycznie od razu zakochałam się w tym anime. Lubię grać, więc miło mi się oglądało, ale na początku miałam lekki niedosyt wątków z romansami, ale gdy później się rozwinęły nie miałam na co narzekać. Polubiłam wszystkich bohaterów, ich wyglądy, charaktery, a kreska nie raziła mnie w oczy.


Widziałam dużo negatywnych, jak i pozytywnych komentarzy na temat tej serii, pooglądałam oba sezony i na prawdę polecam. Bardzo mi się spodobało. Fabuła, postacie, muzyka, wszystko się dopełnia i tworzy bardzo interesującą całość. Polecam fanom SAO oraz RPG, bo sądzę, że powinno się im spodobać. Oczywiście polecam też wszystkim innym. Piosenki początkowej (klik) mogę słuchać bez końca, a co do openningów to jestem na prawdę wybredna. 


Po LH oglądałam SAO i stwierdziłam, że SAO byłoby świetne, gdyby pokazali więcej walk, ale w bitwie tych anime u mnie wygrywa Log Horizon. Nie mam już nic do dodania, więc jeszcze raz zachęcam do obejrzenia tego anime.


Trzymajcie się ciepło!
~Yuki 

Komentarze

  1. Omg, ja to już dzisiaj zacznę oglądać. Zostały mi tylko dwa odcinki Hybrid Child, po nich od razu włączam Log Horizon!
    Miałam to anime w planach od jakiś dwóch lat, kiedy szukałam tytułu podobnego do Zero no Tsukaima, gdzie występują czarodzieje itp. i natknęłam się na to. Ale po drodze zawsze był jakiś inny tytuł do zobaczenia i skończyło się na tym, że jeszcze tego nie widziałam... Ale muszę natychmiast naprawić swój błąd *O* Zapowiada się idealnie, trafione w mój gust i wgl.... OMG xD
    Tak bardzo ci dziękuję za tą recenzję <3 !!
    Wyszło super ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Hybrid Child oglądałam i każdy odcinek był tak piękny, że brak mi słów, żeby to opisać, na każdym też płakałam <3 LH to dobry wybór, mam nadzieję, że będzie kolejny sezon :3

      Usuń
  2. Oglądałam to anime, ale niewiele z niego pamiętam XD Jednak podobało mi się...nie zepsuli przynajmniej anime jak to było w SAO.
    Recenzja świetna, no i witamy na pokładzie!

    Z dedykacją dla Ciebie:
    https://www.youtube.com/watch?v=DpQw3WLP3E4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahah, bardzo dziękuję za to miłe przywitanie <3 :D

      Usuń
  3. Świetna dziewczyna zrobiła świetną robotę , gratuluję widać że włożyłaś w ten tekst serce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze już od jakiegoś czasu się za to zabieram, ale coś mi nie wychodzi. >.< A koniecznie muszę obejrzeć, bo seria wydaje się być bardzo w moim typie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz