Ore Monogatari!!


Cześć wam, na blogu jakoś tak cicho, trochę mnie to smuci :C Ja mam mobilizację na fulla (wmawiam sobie, że jestem ambitna i mam czas na wszystkie moje hobby i naukę jednocześnie XD), tak więc jestem! Szczerze mówiąc, może się trochę pospieszyłam, gdyż uważam, że Ore Monogatari!! jest tytułem wprost idealnym na jesień ;) a dokładnie - na jesienną depresję. Absolutnie nie ma lepszego tytułu na tego typu "dołki" gdyż to anime serwuje nam humor najwyższej jakości :) Mnie chandra przytrafia się raczej w październiku/listopadzie, ale może ktoś potrzebuje się rozweselić już we wrześniu? Trochę dzisiaj jestem zwłoki, jednak postaram się wykrzesać z siebie tyle entuzjazmu, abyście koniecznie obejrzeli OM ♥ 



Tytuł alternatywny: My Love Story!!
Studio: Madhouse
Kategorie: Komedia, Romans, Shoujo, Szkoła
Ilość odcinków: 24 
Premiera: Czwartek, 9 Kwietnia 2015


Główny bohater Takeo Gouda to ogromny chłopak o krzaczastych brwiach i wielkich wargach, który pod swoją gorylowatością kryje dobre serce. Jest bohaterski i troszczy się o innych, jednocześnie swoim wzrostem i budową ciała wzbudza strach i respekt. Mówi bardzo głośno, a jego poczucie sprawiedliwości jest jeszcze większe niż on sam. Czy kogoś z was uderzyło to, że to nie bardzo dobry materiał na głównego bohatera shoujo? No cóż... :D


Na dobrą sprawę główną rolę w tej historii powinien dostać Sunakawa Makoto, czyli najlepszy przyjaciel głównego bohatera. Chłopak jest raczej cichy, trochę flegmatyczny, większość wolnego czasu spędza na czytaniu książek - on i Takeo znacznie różnią się od siebie. Na szczęście nie odniosłam wrażenia, że Suna jest na siłę obojętny, czy też - jak wielu bohaterów shoujo - od niechcenia jest absolutnie-super-mega-idealny; Sunę po prostu dobrze wykreowano i równie dobrze przedstawiono. Widać, że jest "zwyczajnie" dobry, nie ma w sobie tej "buntowniczej słodkości", jest spokojny i się "nie wychyla", jednocześnie potrafi docenić to co ma; właśnie dlatego miło go odebrałam.


Suna jest bardzo przystojny, a naturalnym następstwem tego faktu, jest to, iż wiele dziewcząt zakochuje się w nim. Już od małego Takeo poznawał wiele takich niewiast darzących uczuciem jego przyjaciela... często Gouda sam się w nich zakochiwał, gdyż nadzwyczaj cenił sobie płeć piękną. Jednakże wszystkie te dziewczęta traktowały go, jak: 1) środek zbliżający je do Suny, lub 2) utrapienie, gdyż zazdrościły mu jego bliskości z Suną. Sam Suna natomiast doskonale wiedział, jak dobre serce ma jego kumpel i odrzucał wszystkie miłosne wyznania - nie mógł zaakceptować dziewczyny, która robiła do niego słodkie oczka, a dla naprawdę miłego Takeo była niczym diablica. Jednak nawet na to nieprzerwane nieszczęście głównego bohatera w miłości przyszedł kres...



Któregoś dnia gdy Takeo i Suna jechali pociągiem ze szkoły, byli świadkami gorszącej sceny: jakiś zbok przystawiał się do ślicznej młodziutkiej dziewczyny. Oczywiście Takeo "dostał szału" i natychmiast uratował damę z opresji. Wtedy właśnie poznajemy Rinko Yamato, która bez pamięci zakochuje się w swoim wybawicielu. Również Takeo obiera mowę na jej widok i jego wielkie, dobre serce zostaje przeszyte strzałą miłości. Czy uda im się poznać wzajemne uczucia? Dowiedzcie się tego sami :)



 Oczywiście pierwsza rzecz, która wyróżnia Ore Monogatari!! na tle innych romansideł to absolutnie niesamowity i nietuzinkowy główny bohater. Uwielbiam lansowanie dobrych postaci w anime (a szczególnie w anime z kategorii shoujo), bo autorzy pokazują w ten sposób, że nie potrzeba, aby postać była depresyjnym emo z mrocznym alter-ego, aby była postacią ciekawą! :) Wszyscy wiemy, że tak naprawdę trudniej jest być "tym dobrym", niż "tym złym" i potrzebujemy bohaterów, z których możemy brać przykład; którzy mogą nas inspirować w tym pozytywnym sensie :D Szczególnie podobała mi się nieprawdopodobna dawka humoru, którą oferuje każdy odcinek tego anime. Szczerze podziwiam osoby oglądające OM z pokerową twarzą, bo ja nie potrafiłabym tego zrobić :)






Ore Monogatari!! zarówno kreskę, jak i muzykę ma na bardzo dobrym poziomie. Jest pozycją absolutnie obowiązkową dla kogoś szukającego dobrej komedii, no i dla tych, którzy lubią romanse... a także dla takich lubiących nietuzinkowe anime. W przeciwieństwie do innych shoujo tutaj nie mieliśmy do czynienia ze zjawiskiem *fabuła-bez-ładu-i-składu-to-nieważne-że-nic-nie-rozumiesz-a-bohaterowie-zachowują-się-irracjonalnie*, czyli że twórcy "tu sobie trochę spróbowali, trochę tam", lecz dobrze wyciągnięto wydarzenia z mangi i stworzono na jej oparciu świetną produkcję :)



Nie wiem, jak mam was jeszcze bardziej zachęcić, a bardzo bym chciała xD Nawet moim znajomym, którzy z anime nie mają i nie chcą mieć nic do czynienia podobały się pewne sceny, które im z Ore Monogatari!! pokazywałam :D Naprawdę bardzo polecam!!! ♥ 
Jeśli oglądaliście już to anime - napiszcie czy się wam podobało :)

Kyoko Iseki

Komentarze

  1. Uwielbiam takie serie! Zaraz się za nią biorę! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie, że już znalazł się ktoś kto poświęci czas temu anime :D bardzo się cieszę i mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  2. Oglądałam. Świetne romansidło, Serek jest najlepszy <3 Co mi tam jakieś bishe, Gouda górą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię, ale bez przesady. Dla mnie to taka przyjemna seria do oglądania, ale nie wyróżnia się ekstremalnie, a sam wygląd postaci dla mnie nie jest za mocnym wychodzeniem poza ramy. Niemniej jednak miło się ogląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też oglądałam i to nawet od początku~ Zarówno główny bohater jak i jego "ekipa" podbili moje serduszko. Może nie do tego stopnia, żeby zaraz wychwalać pod niebiosa czy wrócić do oglądania raz jeszcze, ale na pewno zostawiło za sobą wiele fajnych odczuć, zapisując się w pamięci jako czas spędzony przyjemnie. Nie jest on straconym~ ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję obejrzeć! Ogólnie jestem osobą bardzo wybredną co do scenek komediowych w anime, więc nie mam pewności, czy humor z tej serii przypadnie mi do gustu, ale komedie lubię testować, więc i tę przetestuję. xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham to anime <3 Myślę że jest to jedno z lepszych romansów ^^

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz